(in)visible trauma
An online, fully accesible exhibition centered on children’s drawings, which brings to the forefront
παιδιών και αποκαλύπτει παιδικά τραύματα.
Κείμενα: Σοφία Ταμπούρη
Ανάλυση ιχνογραφημάτων: Σοφία Μαστροκούκου
Σχεδιασμός ψηφιακής έκθεσης: Στέλιος Χαρίσης
Υλοποίηση ψηφιακής έκθεσης: Στέλιος Χαρίσης & Έλενα Αγγέλη
Επιμελήτρια έκθεσης: Αλεξάνδρα Νικολοπούλου
Ακουστική περιγραφή (ελληνικά): Άρης Χαλκιάς, Χαρά Βλαμάκη, Έρση Κούτσικου & Διαμαντής Καραγκούνης
Ακουστική περιγραφή (αγγλικά):Dr. Mandy Crawford-Lee, Joanna Kinberger, Maria Benetatou, Simos Benetatos, Andriana Patsoura, Alex Sloan & Henry Newell
Διερμηνεία στην ΕΝΓ & στη Διεθνή Νοηματική: Αλεξάνδρα Κωτσάκη & Άννα Γαϊτανή
Ψυχολόγος/Ειδική παιδαγωγός:Μαρίνα Μωραϊτάκη
Μετάφραση στην αγγλική γλώσσα: Άγγελος Χαλκιαδάκης & Αθανασία Κανέλλου
Συντονισμός καλλιτεχνικής παραγωγής: Μαρία Οικονόμου & Σοφία Μαστροκούκου
Ψηφιακή Έκθεση
MYARTIST presents the first fully accessible digital painting exhibition “(IN)VISIBLE TRAUMA”.
Η ψηφιακή έκθεση «(Α)ΟΡΑΤΟ ΤΡΑΥΜΑ» είναι η πρώτη πλήρως προσβάσιμη έκθεση ζωγραφικής σε άτομα με αναπηρία. Οκτώ παιδικά ιχνογραφήματα εκτίθενται σε μία ψηφιακή πλατφόρμα ελεύθερης πρόσβασης, αποκαλύπτοντας επώδυνες παιδικές εμπειρίες κακοποίησης, σχολικού εκφοβισμού, πένθους, φόβου θανάτου κ.ά. Τα σκίτσα, σε συνδυασμό με τις αφηγήσεις των παιδιών, αποτυπώνουν την κλεμμένη παιδική ηλικία, το βιωμένο τραύμα, τις σκοτεινές πλευρές της ζωής.
Το κοινό έχει τη δυνατότητα να πλοηγηθεί στις ζωγραφιές των παιδιών, να διαβάσει, να ακούσει ή και να δει τις σχετικές αφηγήσεις με διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και στη Διεθνή Νοηματική (International Sign). Για την ανάλυση των ιχνογραφημάτων αναζητήθηκαν γνήσια ουδέτερες και συμπεριληπτικές λύσεις σύμφωνα με τα πρότυπα του Καθολικού Σχεδιασμού για τη Μάθηση (Universal Design for Learning) και τον Οδηγό Χρήσης Ουδέτερης ως προς το Φύλο Γλώσσας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Η έκθεση στοχεύει στην ευαισθητοποίηση σχετικά με το παιδικό τραύμα και την παροχή βοήθειας για την έγκαιρη αναγνώρισή του από γονείς, εκπαιδευτικούς και φροντίστριες/-στές, καθώς και στην απαραίτητη πληροφόρηση, για να σπάσει ο κύκλος του τραύματος.